Pandekager

Jeg elsker at lave pandekager. Det er nemt og, synes jeg, afslappende og nærmest meditativt. Man står bare dér med sin pande mens dejklatten tager farve og så vender man den, og så er den færdig. Og så gør man det samme igen og igen, til der ikke er mere dej tilbage.
Jeg laver typisk amerikanske pandekager, altså de her små lidt tykke pandekager, fordi jeg synes de er nemmest at lave. Jeg aner ikke, hvad den officielle pandekageopskrift siger, men jeg plejer at bruge følgende:

Et par æg, lidt hvedemel, noget boghvedemel, noget A38 (eller mælk hvis det nu er dét man har), lidt salt, lidt olie, lidt bagepulver blandes sammen til det har en konsistens, der virker pandekageagtig.

Så hælder man noget af dejen ud på en varm pande og steger klatten til den ser pandekageagtig ud. Så vender man den, og så er den færdig kort tid efter. Jeg plejer at komme ahorn- eller blåbærsirup på, men alt kan jo bruges.

Fin stak  - den holdt ikke længe!

Blåbærsirup er en af de uendeligt mange ting man kan spise
med pandekager